bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.


Clubul Copiilor și Elevilor din Vatra Dornei vă invită să luați parte la

Festivalul Sporturilor Minții

Vatra Dornei, 2-4 Mai 2008

Scopul concursului de Go

Scopul concursului este promovarea jocului de Go în rândul copiilor, urmărind educarea abilitățilior de gândire, de luare a deciziilor, atenție, răbdarii, formarea unui comportament civilizat, respectuos față de cei din jur, petrecerea timpului liber într-un mod plăcut și util.

Participanții

La concurs se pot înscrie copii și elevi de toate vârstele.

Pentru a participa, înscrierile se pot face oricând înainte de începerea primei runde, sau în cazuri motivate, chiar și după aceea. Concursurile se vor desfășura în sistem deschis.

Regulile de Concurs

Organizatorul competiției stabilește regulile de concurs.

Arbitrul este persoana care asigură aplicarea regulilor competiției.

Obligații

La înscriere, participanții se obligă să respecte regulamentul de concurs și regulile stabilite, să nu intervină și să nu influențeze în nici un fel partidele aflate în desfășurare ale altor jucători, să nu deranjeze în nici un fel pe ceilalți concurenți (în mod cu totul deosebit în timpul desfășurării rundelor), spectatori, profesori, organizatori, să dea dovadă de spirit de fairplay, să salute și să strângă mâna partenerilor de joc la începutul și la sfârșitul partidelor, să aranjeze tabla, pietrele, masa și scaunele la sfârșitul jocului, să respecte deciziile arbitrului.

Drepturi

Jucătorii au dreptul să ceară și să primească orice lămuriri și explicații de la arbitru și de la organizatorul competiției pentru orice problemă referitoare la concurs și la deciziile care se iau. În cazul în care nelămuririle persistă, cererile, contestațiile, răspunsurile și soluționările acestora se vor face în scris.

Modul de desfășurare

Concursul se desfășoară în două grupe valorice, conform unui sistem elvețian-mcmahon, cu regulament adaptat condițiilor specifice, pentru a face competiția interesantă și utilă, pentru a încuraja perfecționarea tuturor participanților.

Grupa A: Se joacă Go pe tabla 19x19 cu regulamentul japonez, komi de 6.5 puncte. În cazul diferenței relativ mari de valoare dintre partenerii unei partide, în spirit de fairplay, de comun acord cu arbitrul, se poate alege o altă valoare pentru komi pentru a echilibra întâlnirea. Valorile modificate al komiului vor fi stabilite înainte de prima rundă.

Grupa B: Se joacă o variantă de Go pe tabla 9x9 cu următoarele reguli de bază:

  • la început tabla este goală,
  • jucătorii, începând cu Negrul, plasează alternativ pietre pe intersecții,
  • grupurile de pietre care nu mai au libertăți se ridică de pe tablă,
  • repetarea unei poziții este interzisă (regula Koului),
  • se poate juca și "pas".

Jucătorul Alb primește 5.5 puncte (komi) drept compensație în schimbul primei mutări de care beneficiază Negrul. Dacă unul dintre jucători abandonează, celălalt este declarat câștigătorul partidei. Altfel, partida se încheie de comun acord, la două mutări de pas succesive.

Câștigător este jucătorul care are la final mai multe pietre pe tablă, prizonierii capturați și ridicați de pe tablă în timpul jocului nefiind luați în considerare.

(N.B. Acest mod de numărare dă, în cele mai multe cazuri, o diferență de puncte identică sau foarte apropiată de cea în care se joacă Go după regulamentul japonez și/sau chinezesc, iar la sfârșitul partidei jucătorii acoperă cu pietre teritoriile, lăsând neacoperite doar câte 2 ochi pentru fiecare grup viu de pe tablă.)

Numărarea se face aranjând pietrele albe și respectiv negre de o parte și de alta a tablei.

În cazul apariției unei neînțegeri între jucători sau când se observă o poziție ilegală pe tablă (grupuri de pietre fără libertăți) - situație care poate apărea când ambii jucători sunt începători -, în funcție de timpul rămas disponibil, partida va fi reluată sau de comun acord continuată după ridicarea de pe tablă a grupurilor fără libertăți.

Timpul de gândire

Dacă un concurs se desfășoară fără ceasuri de control, organizatorul va anunța un interval de timp rezonabil, suficient pentru încheierea unei partide. Jucătorii, de comun acord, prin bună înțelegere, pot folosi tot acest timp sau doar o parte din el. În cazul în care se observă că un jucător consumă un timp mult mai mare decât cel convenit, pentru a nu perturba întregul concurs, acesta va fi monitorizat.

Alegerea culorilor

În cazul partidelor disputate între jucători de aceeași valoare, pentru alegerea culorii, cel mai vârstnic ia câteva pietre în mână, pe care apoi le pune pe tablă, timp în care celălalt pune una sau două pietre pe tablă, încercând să ghicească dacă numărul de piese este par sau impar. Cel care ghicește joacă cu pietrele negre.

Alte precizări

Plasarea unei pietre pe tablă se consideră încheiată atunci când aceasta nu mai este în contact cu degetele jucătorului. După plasarea unei pietre pe tablă, deplasarea acesteia pe o altă intersecție este interzisă. Nu este permisă în nici o situație tentativa de retragere a unei mutări. Nerespectarea acestei reguli se sanționează automat cu pierderea partidei.

Pierderea unei partide poate fi constatată de arbitru și în situațiile de neprezentare a unui jucător, abandon (indiferent de motiv), depășirea timpului de gândire, nerespectarea deciziei arbitrului.

Un jucător poate fi sancționat cu pierderea partidei sau poate fi descalificat dacă se constată că greșește intenționat sau blochează evoluția concursului, că are întârzieri excesive sau absențe repetate.

În cazuri excepționale, în semn de avertisment arbitrul poate arăta unui jucător cartonașul galben. Jucătorul care primește 2 cartonașe galbene este eliminat din concurs.

Deciziile arbitrului sunt definitive.

Conduita în timpul competiției

Conduita în concurs se bazează pe respect reciproc, în conformitate cu demnitatea jocului de Go, permițând desfășurarea normală a întâlnirilor. Înainte de partidă, jucătorul mai tânăr verifică ordinea din jurul tablei de joc, ordonează tabla și bolurile. Îmbrăcămintea jucătorilor va fi decentă și îngrijită. Atitudinea în joc presupune o postură corespunzătoare cu concentrare strictă asupra jocului, pietrele fiind manipulate corespunzător. Nu sunt permise purtarea nepoliticoasă de orice fel prin sunete sau gesturi.

Manifestările de impolitețe trebuie evitate. Astfel, se evită perturbarea adversarului prin menținerea mâinii cu piesa deasupra tablei - împiedicându-l să vadă o parte a tablei - sau prin producerea de zgomote cu pietrele din bol. Se recomandă corectarea unor obiceiuri neplăcute, cum ar fi: luarea mai multor pietre într-o mână, ținerea piesei între police și arătător, plasarea pieselor capturate direct în bolul adversarului.

În caz de abandon, care este o atitudine firească atunci când se consideră că nu mai există nici o cale de câștig, jucătorul în cauză plasează două piese pe tablă, arătând astfel că cedează.

La numărarea finală a scorului unei partide, completarea teritoriului și aranjarea pietrelor se face plasând câte una, maxim două, piese odată, alternativ cu adversarul. În cazul în care o piesă cade pe tablă, se reface poziția, de comun acord, la nevoie în prezența arbitrului.

Când au nevoie de ajutor la stabilirea scorului unei partide sau în diverse alte situații, jucătorii pot solicita acest lucru așteptând la masa de joc prin ridicarea mâinii sau adresându-se în șoaptă arbitrului atunci când acesta nu desfășoară o altă activitate. Arbitrul poate desemna un jucător mai experimentat pentru a oferi ajutor în astfel de situații.

Anunțarea rezultatului unei partide se face astfel: jucătorii ridică mâna și așteaptă la masa de joc notarea rezultatului sau anunță rezultatul la masa arbitrului (doar când acesta nu este ocupat și dacă deplasarea prin sală nu deranjează alte partide aflate în curs de desfășurare).