BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Campionatul Naţional Şcolar de GO

ediţia a III-a

Vatra Dornei, 4-6 Februarie, 2010

Rezultatele competiţiei

Concursul în imagini
Alte puncte de vedere

Concursul rezolvitorilor de probleme Categoria A
Concursul rezolvitorilor de Probleme Categoria B

Regulament

Participanţi
Înscrieri

Vatra Dornei în imagini


Ediţiile precedente
CNSGO 2009
CNSGO 2008

Şcoala Unirii







Cu cerul vecini
bestofhubletelescope


         



Regulamentul competiţiei

Alte reguli


Joi, 4 Februarie 2010,  ora 9:00

Concurs Mcmahon, individual - 4 runde. Rangul de înscriere este conform EGD la 1 Februarie 2010, iar pentru cei care nu figurează în EGD rangul va fi indicat de profesorii însoţitori. Partidele se desfăşoară cu handicap egal cu diferenţa rangurilor jucătorilor, nigiri şi komi de 6.5 puncte în caz de egalitate. Pentru fiecare treaptă ce depăşeşte diferenţa de 9, jucătorul mai slab primeşte câte 6 puncte komi, care se adaugă celor 9 pietre handicap.

Joi, 4 Februarie 2010,  ora 16:00

Concurs de stabilire a ordinii de intrare în finale.
  • Primii 4 clasaţi la fiecare categorie de vârstă la concursul Mcmahon vor juca în sistem turneu, fiecare cu fiecare - 3 runde. În caz de egalitate, criteriul de departajare este victoria directă, iar dacă egalitatea persistă, ordinea rămâne cea din concursul Mcmahon.
  • Următorii clasaţi în concursul Mcmahon, la fiecare categorie de vârstă, se împart în grupe de câte 8 jucători. Ordinea de intrare în finală a acestora se va stabili în urma unui concurs simplu-eliminatoriu în 3 runde. Dacă la o anumită categorie de vârstă ultima grupă astfel formată conţine este de cel mult 4 concurenţi, aceştia îşi stabilesc ordinea de intrare în finală folosind sistemul turneu de la punctul anterior.
Aceste 3 runde se desfăşoară cu handicapul şi/sau komi redus la 1/2 din cel corespunzător diferenţei dintre rangurilor jucătorilor.

Vineri, 5 Februarie 2010,  ora 9:00

Finalele individuale se desfăşoară în sistem dublu-eliminatoriu la următoarele categorii de vârstă:
  • clasele I, II sau mai mici;
  • clasele III, IV, V;
  • clasele VI, VII, VIII;
  • clasele IX, X, XI, XII
La fiecare categorie de vârstă, numărul de concurenţi din finala A va fi de 16, iar în funcţie de numărul participanţilor iniţial înscrişi se vor organiza şi finalele B, C, etc. (În cazul extrem în care numărul participanţilor calificaţi într-o anumită finală va permite, se va juca în sistem turneu dublu-eliminatoriu cu 8 concurenţi, sau turneu fiecare cu fiecare, eventual cu partide disputate tur-retur, în cel mult 7 runde. Criteriile de departajare în caz de egaliate sunt în ordine: victoria directă şi ordinea de calificare în finală.)

Toate partidele de vineri se desfăşoară cu handicap relaxat la 2/3 din diferenţa rangurilor jucătorilor.

Vineri, 5 Februarie 2010,  ora 12:00

Concursul rezolvitorilor de probleme se desfăşoară în două categorii juniori şi avansaţi. La categoria juniori se pot înscrie doar copiii care au învăţat regulile jocului după începutul anului şcolar 2009-2010.

Modul de desfăşurare

La fiecare categorie vor fi alese aleatoriu câte 30 de probleme pentru a căror rezolvare concurenţii vor avea la dispoziţie câte 40 de minute. Rezolvarea se va face indicând pe foaia de concurs prima mutare. Ordinea finală va fi stabilită în funcţie de numărul de probleme rezolvate. În caz de egalitate al concureţilor de pe primele 3 poziţii, departajarea se va face în urma unor teste suplimentare de câte 10 probleme.

Problemele vor fi alese din următoarele colecţii:

Sâmbătă, 6 Februarie 2010,  ora 9:00

Turneu sau concurs elveţian în 6 runde (alegerea se va face în funcţie de numărul echipelor care se vor înscrie) pe echipe formate din câte 3 băieţi şi 3 fete, elevi ai aceleeaşi unităţi de învăţământ, câte un elev şi o elevă din clasele primare sau mai mici, din gimnaziu sau mai mici, respectiv din liceu sau mai mici.

Unităţile de învăţământ liceale, în care nu desfăşoară activităti de învăţământ cu clase mai mici, pot forma echipe asociindu-se cu o şcoală cu clasele I-VIII din acelaşi oraş sau judeţ. Şcolile cu clasele I-VIII, neavând elevi de vârstă liceală în cadrul programului lor de învăţământ, pot folosi în echipele lor elevi de liceu care au învăţat în anii anteriori în acea şcoală.

În turneul pe echipe, cu acordul participanţilor, pot concura şi alte echipe, care nu îndeplinesc toate condiţiile de mai sus, dar acestea nu vor fi incluse la final în clasamentul oficial.

Toate partidele de sâmbătă se desfăşoară cu handicap relaxat la 2/3 din diferenţa rangurilor jucătorilor.

Echipele vor fi formate din câte 3 băieţi şi 3 fete de la o aceeaşi unitate de învăţământ, astfel: o elevă FP şi un elev BP din şcoala primară sau mai mici, o elevă FG şi un elev BG din gimnaziu sau mai mici, o elevă FL şi un elev BL din liceu sau mai mici. În fiecare rundă concurenţii îşi dispută victoria cu jucătorii omologi ai echipei adverse:
BP1-BP2, BG1-BG2, BL1-BL2, FP1-FP2, FG1-FG2, FL1-FL2.

Validarea componenţei echipelor se stabileşte la înscriere, la şedinţa tehnică, înainte de începerea concursului.
Atenţie: orice contestaţie privind vârsta sau apartenenţa elevilor la o anumită unitate de învăţământ va trebui admisă în cazul lipsei tabelului nominal (.xls, .pdf) oficial eliberat de unitatea de învăţământ aparţinătoare şi/sau a carnetului de elev.

Se joacă cu handicap relaxat la 2/3 din diferenţa de rang.

Clasamentul: Pentru o victorie dintr-o rundă oarecare cu 6-0, 5-1 sau 4-2, o echipă primeşte 2 puncte, iar echipa învinsă primeşte 0 puncte. În caz de egalitate, 3-3, fiecare echipă primeşte câte un punct.

Criterii de departajare, în ordine:
  1. Numărul total de puncte adunate pentru victoriile sau remizele din fiecare rundă;
  2. Numărul total de partide câştigate de membrii echipelor;
  3. Numărul cel mai mare de partide câştigate la masa 1, şi apoi, în caz că egalitatea persistă, 2,3,...,6;
  4. În caz că mai multe echipe încă se vor afla la egalitate, pentru stabilirea ierarhiei finale câte un reprezentant al acestora joacă în sistem eliminatoriu, ordinea întâlnirilor fiind stabilită prin tragere la sorţi. Partidele vor fi blitz, cu timpul de gândire de 10 minute, fără bio-yomi.
În turneul pe echipe vor putea participa în afara concursului şi echipe care nu îndeplinesc toate condiţiile impuse de regulament, dar clasamentul final oficial nu le va include.

Alte reguli

  1. Pe parcursul întregii competiţii, înaintea începerii partidelor ambii jucători au obligaţia să verifice cu atenţie condiţiile de desfăşurare (handicapul şi komi), iar după ce partida a început, nu se mai acceptă contestaţii sau reveniri.
  2. Imediat după încheierea unei partide, jucătorii se pun de acord asupra rezultatului, îşi strâng mâinile şi au obligaţia să anunţe rezultatul arbitrului.
  3. Jucătorul  învins nu mai are dreptul la contestaţii după distrugerea poziţiei finale. Dacă un jucător distruge poziţia de pe tablă înainte ca adversarul său să se recunoască în mod explicit învins, atunci el pierde partida.
  4. Toate partidele se desfăşoară pe tabla 19x19, sistemul de joc este cel japonez, cu handicap, handicap redus la 1/2  sau la 2/3 din diferenţa rangurilor şi komi. În caz de egalitate komi = 6.5 puncte, iar culorile se stabilesc prin nigiri. Timpul de joc este "de voie" - fără ceas, cu condiţia ca orice partidă să se termine într-un timp rezonabil. Timpul jucătorilor din partidele care durează în mod semnificativ mai mult decât media majorităţii celorlalte va fi monitorizat, iar depăşirea de către un jucător a timpului suplimentar alocat duce la pierderea partidei.

Sistemul de handicap

Numărul de pietre handicap va fi egal cu diferenţa dintre rangurile jucătorilor, iar dacă aceasta este mai mare decât 9, compensarea se face cu 6 puncte komi pentru fiecare treaptă.

De exemplu, un jucător de 2 dan va juca cu un jucător de 15 kyu cu un handicap de 9 pietre şi 41.5 puncte komi.  Calculul se face astfel:
  1. numărul de trepte diferenţă este 15+2-1=16;
  2. 16>9, deci numărul de pietre handicap este 9;
  3. 16-9=7, deci negrul primeşte 7*6=42 pct. komi. La egalitate câştigă albul, deci komi va fi 41.5.
  4. Jucătorii de acelaşi rang stabilesc culorile prin nigiri.

Sistemul de handicap relaxat

În partidele din finale şi cele din concursul pe echipe handicapul va fi relaxat, numărul de pietre handicap va fi egal cu două treimi din diferenţa rangurilor jucătorilor plus câteva puncte komi, conform tabelului următor:

Tabel: "Handicap relaxat" la 2/3 din diferenţa de rang
Diferenţa de rang
Handicap şi komi
0
Albul primeşte +6.5 puncte komi
1
Albul primeşte +2.5 puncte komi
2
Negrul primeşte +1.5 puncte komi
3
Negrul primeşte 2 pietre şi -0.5 komi
4
Negrul primeşte 2 pietre şi +3.5 komi
5
Negrul primeşte 3 pietre şi +1.5 komi
6
Negrul primeşte 4 pietre şi -0.5 komi
7
Negrul primeşte 4 pietre şi +3.5 komi
8
Negrul primeşte 5 pietre şi +1.5 komi
9
Negrul primeşte 6 pietre şi -0.5 komi
10
Negrul primeşte 6 pietre şi +3.5 komi
11
Negrul primeşte 7 pietre şi -0.5 komi
12
Negrul primeşte 8 pietre şi -0.5 komi
13
Negrul primeşte 8 pietre şi +3.5 komi
14 Negrul primeşte 9 pietre şi -0.5 komi
15 Negrul primeşte 9 pietre şi +3.5 komi
16 Negrul primeşte 9 pietre şi +7.5 komi
17 Negrul primeşte 9 pietre şi +11.5 komi
18 Negrul primeşte 9 pietre şi +15.5 komi
19 Negrul primeşte 9 pietre şi +19.5 komi
20 Negrul primeşte 9 pietre şi +23.5 komi
21 Negrul primeşte 9 pietre şi +27.5 komi
22 Negrul primeşte 9 pietre şi +31.5 komi
23 Negrul primeşte 9 pietre şi +35.5 komi
24 Negrul primeşte 9 pietre şi +39.5 komi
25 Negrul primeşte 9 pietre şi +43.5 komi
26 Negrul primeşte 9 pietre şi +47.5 komi