BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink
 

Concurs de calificare Mcmahon, 1 Mai ora 9:00.

Se defăşoară 6-8 runde, câte 3 sau 4 înainte şi respectiv după prânz. Primii 8 clasaţi la fiecare categorie de vârstă se califică în finale. Partidele se joacă cu handicapul stabilit conform ultimului CIV publicat publicat pe pagina de internet a FRGO.

Se defăşoară 6-8 runde, câte 3 sau 4 înainte şi respectiv după prânz.



Finalele individuale pe categorii de vârstă,  2 Mai ora 9:00.

Competiţia se desfăşoară pe 4 grupe de clase, astfel:
  1. I, II sau mai mici;
  2. III, IV, V;
  3. VI, VII, VIII;
  4. IX, X, XI, XII
Elevii pot participa doar la una dintre finale, deoarece acestea se desfăşoară concomitent, dar dacă s-au calificat în mai multe finale, ei pot alege în care dintre ele concurează.

Finalele se joacă în sistem dublu-eliminatoriu între elevii care se clasează între primii 8 la turneul McMahon, care se va desfăşura în prima zi a competiţiei.

Se joacă cu handicap relaxat la 2/3 din diferenţa de rang. 

Concursul pe echipe, 2 Mai ora 14:00

Echipele vor fi formate din câte 3 băieţi şi 3 fete de la o aceeaşi unitate de învăţământ, astfel: o elevă FP şi un elev BP din şcoala primară sau mai mici, o elevă FG şi un elev BG din gimnaziu sau mai mici, o elevă FL şi un elev BL din liceu sau mai mici. Validarea componenţei echipelor se stabileşte la înscriere, la şedinţa tehnică, înainte de începerea concursului.

În fiecare rundă concurenţii îşi dispută victoria cu jucătorii omologi ai echipei adverse.
  
Băieţii joacă la mesele 1-3, iar fetele la mesele 4-6.
Sistemul de joc este cel japonez, cu komi de 6.5 puncte.

Se joacă cu handicap relaxat la 2/3 din diferenţa de rang.

Concurs se va desfăşura în sistem elveţian cu 4 runde.

Clasamentul: Pentru o victorie dintr-o rundă oarecare cu 6-0, 5-1 sau 4-2, o echipă primeşte 2 puncte, iar echipa învinsă primeşte 0 puncte. În caz de egalitate, 3-3, fiecare echipă primeşte câte un punct.

Criterii de departajare, în ordine:
  1. Numărul total de puncte adunate pentru victoriile sau remizele din fiecare rundă;
  2. Numărul total de partide câştigate de membrii echipelor;
  3. Numărul cel mai mare de partide câştigate la masa 1, şi apoi, în caz că egalitatea persistă, 2,3,...,6;
  4. În caz că mai multe echipe încă se vor afla la egalitate, pentru stabilirea ierarhiei finale câte un reprezentant al acestea joacă în sistem eliminatoriu, ordinea întâlnirilor fiind stabilită prin tragere la sorţi. Partidele vor fi blitz, cu timp total de 10 minute.


Timpul, Komi, etc.

Pentru toate concursurile, sistemul de joc este cel japonez, cu handicap, iar în caz de egalitate komi de 6.5 puncte. Culorile se stabilesc prin nigiri. Timpul de joc este "de voie" - fără ceas, cu condiţia ca orice partidă să se termine într-un timp rezonabil - 90 minute, deci fiecare jucător are la dispoziţie în total câte 45 minute pentru încheierea unei  partide. Timpul jucătorilor din partidele care durează mai mult decât media majorităţii celorlalte va fi monitorizat, iar depăşirea de către un jucător a timpului alocat duce la pierderea partidei.


Sistemul de handicap

Concursurile Open se desfăşoară în sistem elveţian cu handicap stabilit conform ultimului CIV publicat de FRGO înainte de 1 Mai 2009. Numărul de pietre handicap va fi egal cu diferenţa dintre rangurile jucătorilor, iar dacă aceasta este mai mare decât 9, compensarea se face cu 6 puncte komi pentru fiecare treaptă.

De exemplu, un jucător de 2 dan va juca cu un jucător de 15 kyu cu un handicap de 9 pietre şi 41.5 puncte komi.  Calculul se face astfel:
  1. numărul de trepte diferenţă este 15+2-1=16;
  2. 16>9, deci numărul de pietre handicap este 9;
  3. 16-9=7, deci negrul primeşte 7*6=42 pct. komi. La egalitate câştigă albul, deci komi va fi 41.5.
  4. Jucătorii de acelaşi rang stabilesc culorile prin nigiri.

Sistemul de handicap relaxat

În partidele din finale şi cele din concursul pe echipe handicapul va fi relaxat, numărul de pietre handicap va fi egal cu două treimi din diferenţa rangurilor jucătorilor plus câteva puncte komi, conform tabelului următor:

Tabel: "Handicap relaxat" la 2/3 din diferenţa de rang
Diferenţa de rang
Handicap şi komi
0
Albul primeşte +6.5 puncte komi
1
Albul primeşte +2.5 puncte komi
2
Negrul primeşte +1.5 puncte komi
3
Negrul primeşte 2 pietre şi -0.5 komi
4
Negrul primeşte 2 pietre şi +3.5 komi
5
Negrul primeşte 3 pietre şi +1.5 komi
6
Negrul primeşte 4 pietre şi -0.5 komi
7
Negrul primeşte 4 pietre şi +3.5 komi
8
Negrul primeşte 5 pietre şi +1.5 komi
9
Negrul primeşte 6 pietre şi -0.5 komi
10
Negrul primeşte 6 pietre şi +3.5 komi
11
Negrul primeşte 7 pietre şi -0.5 komi
12
Negrul primeşte 8 pietre şi -0.5 komi
13
Negrul primeşte 8 pietre şi +3.5 komi
14 Negrul primeşte 9 pietre şi -0.5 komi
15 Negrul primeşte 9 pietre şi +3.5 komi
16 Negrul primeşte 9 pietre şi +7.5 komi
17 Negrul primeşte 9 pietre şi +11.5 komi
18 Negrul primeşte 9 pietre şi +15.5 komi
19 Negrul primeşte 9 pietre şi +19.5 komi
20 Negrul primeşte 9 pietre şi +23.5 komi
21 Negrul primeşte 9 pietre şi +27.5 komi
22 Negrul primeşte 9 pietre şi +31.5 komi
23 Negrul primeşte 9 pietre şi +35.5 komi
24 Negrul primeşte 9 pietre şi +39.5 komi
25 Negrul primeşte 9 pietre şi +43.5 komi
26 Negrul primeşte 9 pietre şi +47.5 komi




Parteneri: